10 причини да проваляте всяка диета!

252
Няма ефект от диетата

Избрали сте нова диета и сте по-мотивирани отвсякога най-накрая отслабването да сработи. Умишлено сте се похвали на колеги и приятели, за да не ви изкушават с разни вкусотии. Времето тече, а нито дънките ви се свличат без колана, нито кантарът показва различно число.

Щом спазвате диета, но не отслабвате и грам, означава, че няма дефицит на калории. Само калоричният дефицит ще даде стимул на организма да изразходва резервните запаси от телесни мазнини. За да накарате диетата да работи във ваша полза, трябва да разберете къде грешите.

Предлагаме ви 10 възможни причини за липсата на резултат от диетата:

Защо диетата не работи при мен?

  1. Храните се правилно, но грешите в количеството:

Диетата ви може и да включва здравословни храни, но ако количеството е твърде голямо за вашите нужди, няма да отслабвате. Много от храните, които се включват в диетичните хранителните режими, са калорични.

Да, ядките са полезни и в коя ли диета ги няма, но изобилстват от калории.

  1. Приемате много калории с течностите:

Всичко, което не е вода, е храна. Не се залъгвайте, че напитките засищат и не са калорични. Чаша плодово мляко се равнява на половин шоколад.

Имате сокоизстисквачка – не забрявайте, че плодовите сокове също не са особено диетични.

Така че, когато изчислявате калориите за деня, включвайте и напитките.

  1. Храните се бързо и разсеяно:

Гледате ли телевизия, докато се храните?

Обядвате ли на крак?

Имате ли навика да цъкате на компютъра по време на вечеря?

Ако отговорите ви са положителни, трябва да знаете, че храненето по този начин увеличава апетита. За доброто храносмилане е важно да се храним и дъвчем бавно.

  1. Пиете прекалено малко вода:

Често организмът изпраща сигнали, че сте гладни, когато всъщност сте жадни. И голямата чаша с вода предотвратява излишното хранене.

Пробвайте да намалите храната и да увеличите водата.

  1. Подложени сте на силен стрес:

От една страна стресът ви подтиква да ядете повече, от друга – нарушава хормоналното равновесие. И при двата варианта, губеща е диетата ви.

  1. Не спите достатъчно:

Пълноценната нощна почивка ще ви помогне да държите стреса под контрол. Когато не се наспивате, променяте графика си хранене, увеличавате храната, възпрепятствате изгарянето на мазнините.

  1. Не се движите:

Отслабването не зависи само от храненето. Движението е 30% от всяка диета. Дори да не прекалявате с количеството на храната, ако се обездвижвате, пак няма да има резултат.

Винаги има варианти да увеличите физическата активност. Дори да прекарвате дълги часове в офиса, може да ставате по-често и да се раздвижвате. В обедната почивка се разходете, а след работа повървете пеша.

  1. Не спазвате стриктно диетата:

Не отказвате тортата по повод рождения ден на колежката, нито парчето пица по време на фирмения банкет, излизате с приятели на пицария.

Ако тези „изключения“ са редовни, никак не е изненадващо, че не отслабвате. Наложете си да не прегрешавате в рамките на седмица и ако пак няма промяна, сменете диетата.

  1. Вярвате на рекламите:

Четете етикетите и вярвате на всичко, което пише там. Тези уж диетични десерти са по-калорични от шоколадова вафла.

Дори на етикета да са изброени 10 здравословни ползи, истината е, че истински здравословните храни нямат опаковка.

  1. Имате нередовен стомах

Ако диетата не ви осигурява достатъчно фибри, или просто имате проблем със стомаха, трудно ще губите килограми. Включете повече сурови храни в менюто си и изключете тестените.

Няма общо валидни диети за всички. Понякога отнема време да откриете какво работи при вас, а друг път – сами саботирате добрия резултат. Важното е да не се отказвате, само така няма да загубите битката с килограмите.