Навиците на най-продуктивните хора в бизнеса

38
как да бъдем продуктивни

Често се питате как най-успелите хора в бизнеса са постигнали всичко, което имат? Какви са навиците им, какво си налагат да правят, дори когато нямат време или настроение за това? Сега ще разберете.

Ето няколко важни неща, които най-продуктивните хора правят.

Те отделят време за планиране всеки ден

Обикновено успешните личности в бизнеса отделят поне по 5 или 10 минути сутрин или вечер, за да се обмислят задачите на този ден (или на следващия ден). По този начин те си правят и план за изпълнение, който стриктно следват.

Те се грижат за спешните задачи незабавно

Ако дадена спешна задача се появи в графика им, продуктивните хора ще се заемат с нея веднага, премахвайки необходимостта да си я записват, забравят или да се опитат да я отлагат за по-късно. Това важи, особено ако важната задача може да се свърши са много кратко време, десетина минути, да речем. Това спестява много време и неприятности впоследствие.

Те дават приоритет на списъка си със задачи

Когато списъкът със задачи за деня е твърде дълъг, за да бъде реалистично завършен за 24 часа, този списък след това се пренарежда, за да се нагоди към най-важното. Помнете, колкото и дълъг да е списъкът ви, колкото и да искате да го карате подред, наблегнете първо на най-спешните или трудоемки задачи, а след това и на останалите.

Те знаят и използват своя прозорец за производителност

Никой човек не може да функционира на пълни обороти през целия ден. Хората, които са на върха, познават най-продуктивните си интервали – обикновено става дума за 2-3-часов прозорец, който се появява веднъж или два пъти на ден – и умишлено използват това време, за да се справят с най-важните задачи или тези, които изискват най-голям фокус.

Направете същото за себе си!

Те са умерени с мултитаскинга

Мултитаскингът (вършенето на много задачи наведнъж) е лошо, но високопродуктивните хора разбират, че понякога той работи – например, когато слушате подкаст, свързан с кариерата ви, докато миете кухненските си плотове, или когато обмисляте идеи за проекти, докато се наслаждавате на сутрешната си разходка.

Те също така могат да правят разлика между мултитаксинг и просто разсейване. Да поглеждате във Facebook на всеки 10 минути, докато работите? Това е повече от грешен навик.

Те използват инструмент за планиране

Упоритият човек с писалка и хартия вероятно няма да има успех със система, базирана на приложение, докато истинският ИТ фен вероятно ще загуби този ден за планиране в рамките на един час.

По същия начин някой, чийто график е тясно обвързан с отговорностите на другите членове на семейството, се нуждае от система – било то гигантски стенен календар за кухнята или приложение за организиране на семейството, което да може да приспособи този начин на живот.

Те си правят почивки

Може да звучи изненадващо за някои, но работата от изгрев до залез не е продуктивна. Редовните почивки за неща като храна, вода и движение всъщност правят хората по-ефективни.

Те са реалисти относно това колко време отнемат нещата

Ако подценявате колко време отнема, да речем, да напишете този доклад или да почистите къщата си, неизбежно ще изостанете от графика си. От друга страна, ако винаги надценявате това колко време отнемат задачите, никога няма да бъдете толкова ефективни, колкото бихте могли да бъдете всъщност.

Те имат някой, който да ги държи отговорни

Високопродуктивните хора са отворени за това, което искат да постигнат през този ден, седмица, месец или година. Ето защо си избират някой, който да ги държи отговорни, и когото да не разочароват.

Те са перфекционисти, но само когато това има смисъл

Ако всяка една задача, независимо колко малка е, трябва да бъде изпълнена без недостатък или грешка, вероятно никога няма да имате време за нищо. Стремежът към съвършенство може да бъде помощ или пречка, в зависимост от залога. Добре е да правите разликата.

Е, чувствате ли се вече по-подготвени за изпълнение на бизнес задачите си? Надяваме се, че е така.

А още съвети за успех можете да намерите ето тук: https://dyaksov.com/.