Кои храни да консумираме през зимата?

43
храни за зимата

Всички знаем, че е особено полезно за здравето ни да хапваме сезонни плодове и зеленчуци. Добре, но как да разберем кои храни са типични за сезона? Лесно е – можете да се огледате по пазарите и да видите кои плодове и зеленчуци са на ниска цена и преобладаващо количество или да прегледате календари за сезонни продукти, достъпни онлайн. Днес ви представяме някои от най-характерните за нашия район зимни продукти и техните ползи! 

Тук е моментът да отбележим, че много от плодовете и зеленчуците са достъпни през цялата година, но в конкретни месеци тяхното качество и полезни свойства е оптимално. Съветваме ви да използвате сезонни продукти, винаги когато имате възможност, било то на трапезата вкъщи, в ресторантите или като част от кетъринг на предстоящо събитие.

Ето кои продукти ви съветваме да добавите към своето меню през зимата:

Цвекло

Цвеклото със сигурност не е любим зеленчук на всички, но то се препоръчва особено през есента и зимните месеци. Доскоро този кореноплоден зеленчук беше пренебрегван,а днес отново намира място на трапезата.

Освен че може да се консумира сурово на салата или сварено, цвеклото може да бъде чудесна добавка към бистри сокове и смутита. Сред основните ползи на цвеклото са намаляване на кръвното налягане, подобряване на тонуса и усвояване на белтъчините.

Зеле

Зеле има през цялата година, но през есенно-зимния период то е много прясно и хрупкаво! Освен че този зеленчук се предлага на много достъпна цена, той съдържа редица ползи за организма.

Зелето е богато на витамин C, нискокалорично е и се включва в доста рецепти за отслабване. Можете да го хапваме на салата, сготвено на фурна или под формата на кисело зеле.

Карфиол

Няма как да не свързваме началото на зимата с приготвянето на туршии. Така характерният за тях карфиол, обаче, може да бъде консумиран и под други форми. Този зеленчук е богат на редица минерали и витамини, подходящ е за деца и помага за стомашно-чревни нарушения.

Можете да го хапвате изпечен на розички, паниран или дори като добавка към зеленчукова крем супа. Заедно с броколите, карфиолът е предпочитан избор през зимата.

Тиква

Тиквата – нискокалорична, богата на бета каротен и много вкусна! Който и вид тиква да предпочитате, включвайте този продукт поне веднъж седмично в менюто си. Това може да стане под формата на печена тиква, печива и десерти, като добавка в супи и сокове.

Тиквените семки също не трябва да се пренебрегват, тъй като съдържат полезни за сърцето мазнини. Тиквата се съчетава идеално с мед, орехи и канела, а отскоро присъства сурова в редица салати.

Нар

Едно от най-големите предимства на нара е, че той може да се съхранява дълго време без да се развали. Сокът от нар пречиства организма, предпазва от вируси, помага за намаляване на лошия холестерол и дори помага на мозъка.

Освен за директна консумация или под формата на сок, можете да включите нара в менюто си, когато приготвяте десерти, салати и дори сладка.

Райска ябълка

Райската ябълка не е особено популярен в България продукт, макар и да е доста достъпен. Съдържа витамини, йод и желязо и се препоръчва за хора, страдащи от анемия.

Някои хора правят смутита с райска ябълка, а други я използват за приготвянето на сладкиши, сладка и кремчета.

Разбира се, има още редица плодове и зеленчуци, които заслужават място на трапезата през зимата като броколи, ряпа, картофи, хрян, ябълки, круши, дюли и други.

Следващия път, в който отидете до магазина, за да напазарите, потърсете някои от тези плодове и зеленчуци. Така ще сте сигурни, че използвате най-подходящите за здравето ви продукти през сезонна. А ако ви се наложи да хапвате навън, изберете ресторанти или кетъринг във Варна, които предлагат здравословни сезонни менюта.