Вашият фирмен сайт или онлайн магазин е лицето на бизнеса ви. Това е едно от първите места, които потребителите и вашите потенциални клиенти ще посетят, надявайки се да получат достатъчно информация за това какви стоки, услуги, цени и т.н. предлагате.
Тук уеб дизайнът на сайта или магазина играе изключително важна роля да задържи потребителите и да им помогне да открият необходимата информация. Ако сайтът ви е сложен или твърде хаотичен, потребителите в даден момент просто ще се откажат и ще потърсят друга компания.
Ако се чудите дали е време да обновите уеб дизайна на вашия сайт, то вижте дали отговаряте на следващите 5 ясни признака. Ето кои са те:
- Не сте променяли облика на сайта си в последните 4-5 години
Това е повече от ясен знак, че е време за промяна. Имайте предвид, че дори и тогава да сте вложили значителни средства за изграждането на фирмения уеб сайт и той да е изглеждал чудесно, с времето тенденциите в уеб дизайна се променят. Казано на разбираем език, това, което е модерно и работи днес, далеч няма да дава същите резултати след 5 години.
Новите играчи, които се появяват на пазара, ще имат по-съвременно изглеждащи сайтове и скоро вашият ще изглежда като антика. Още по-лошото е, че може да остави потенциалните ви клиенти с впечатление, че бизнесът ви е съмнителен или отдавна е спрял да функционира. За да не попаднете в тази неприятна ситуация, време е да се обърнете към опитни специалисти. Разгледайте услугите предлагани от опитния уеб отдел на Дигитална агенция SEOMAX – https://seomax.bg/services/web-design/.
- Настоящият ви сайт няма адаптивен дизайн за мобилни устройства
Ерата на настолния компютър е изместена от все по-широкото навлизане и използване на мобилни устройства – смартфони, таблети и др. Излишно е да обясняваме, че те са много по-удобни за използване от потребителите и значително допринасят за увеличаване на времето, което те прекарват онлайн. Това е повече от добра новина за собствениците на онлайн бизнеси, но само ако са се погрижили да осигурят адаптивен дизайн за мобилни устройства. Потребителите търсят през телефона и таблета и ако сайтът ви зарежда бавно, няма подходящ изглед или не е функционален, значи е време да инвестирате в нов уеб дизайн.
- Ако сте решили да ребрандирате бизнеса си
В случай, че сте решили да ребрандирате бизнеса си, да смените логото и визуалната си идентичност, то отново е добре идея да промените и уеб дизайна, така че да отговаря на новите промени. За потребителите ще е много по-лесно да свържат бизнеса ви със сайта, ако изградите консистентност между онлайн и офлайн визуалната ви идентичност.
- Сайтът на конкурентите ви има значителна преднина
В случай, че сайтът на основния ви конкурент е значително по-добър от вашия от гледна точка на визия, а също и на функционалност, това е следващия знак, че е необходимо да направите промяна. Обновен сайт, със свеж дизайн и отлично потребителско преживяване има силата да ви върне отново в играта и да ви отличи от останалите играчи на пазара.
- Ако сменяте бизнес модела си
Не са рядко случаите, в които предприемачите започват с една бизнес идея, която впоследствие се видоизменя или тотално се превръща в нещо съвсем различно. Ако и вашият случай е такъв, вероятно ще се наложи да внесете промени в сайта ви, така че той да отговаря на променения бизнес модел. Ще се наложи да премахнете страници, които вече не са актуални, да добавите нови и да преосмислите цялостната си концепция.
Ако отговаряте дори на един от тези критерии, то време е да инвестирате в нов уеб дизайн!