Как да се сдобием с перфектни презентационни умения?

68
как се правят хубави презентации

Възможността да насочите услугите си към потенциален клиент, да споделите бизнес плана си на потенциален бизнес партньор или да популяризирате компанията си на събитие, може да изисква да имате добри презентационни умения. Всъщност, със сигурност го изисква.

Дали презентацията ви ще постигне желания резултат може да се повлияе от уменията ви като оратор, така че е важно да стъпите пред публиката с увереност и необходимите качества. Това ръководство ще ви помогне да се подготвите.

Проучете своята аудитория

Познаването на нуждите на вашата аудитория може да ви помогне да приспособите вашата презентация, за да се насочите към техните интереси и да обясните как вашата компания може да бъде полезна в тяхната конкретна ситуация.

Майк Агилера, експерт по комуникации, който е направил повече от 1000 презентации за ефективна комуникация, казва, че ако няма време да направи изследвания предварително, той ще говори с публиката по време на презентацията си или дори ще попита хората какво ги интересува по време на речта си.

Структуриране на вашата презентация

„Класическият формат е да им кажете какво ще кажете, да го кажете и след това да им кажете какво сте им казали“, казва Агилера. „Това, което съветвам, е да започнете с предимствата на това, което ще кажете, ползите за публиката и след това да представите продукта или компанията си.“

Практикувайте, практикувайте, практикувайте…,

но не запаметявайте. „За всеки е различно, но ще кажа едно: Ако репетираш речта си само веднъж, ще се провалиш“, казва Агилера. Той препоръчва да започнете да репетирате презентацията си около месец предварително. Можете да говорите в огледало, на стена или да помолите член на семейството да слуша.

Някои хора доброволно говорят в църква или се присъединяват към някакъв местен клуб, за да говорят на публично място. Направете всичко, което работи за вас, но се уверете, че то включва да тренирате на глас, за да имате представа и за времето.

Бъдете кратки

Проучване на екип от Хелзинки през 2005 г. установи, че средният възрастен е успял да се съсредоточи върху зареждаща уеб страница само за четири до осем секунди, преди да потърси някъде другаде. Продължителността на вниманието е къса; не се спирайте на конкретна тема твърде дълго.

Задавайте въпроси,

за да запазите аудиторията ангажирана. Това може да е нещо толкова просто, колкото да направите пауза, за да попитате дали вашата публика разбира всичко, което сте представили досега.

Работете върху вашия тон

Еволюционната психология предполага, че хората от двата пола реагират по-добре на дълбоки мъжки гласове и високи женски гласове. Необходима е практика да промените тона на гласа си, но това е нещо по силите ви.

Избягвайте да говорите тихо

или да използвате други речеви модели, които ви карат да изглеждате несигурни. Например, избягвайте да завършвате изречения с ескалиращ тон, който предполага, че всяко изречение, което изказвате, е въпрос.

Не използвайте думи като „не“

Кажете на аудиторията си какво трябва да прави, а не какво ѝ е забранено. По същия начин не казвайте „Надявам се, че ще се насладите на тази презентация“. Кажете: „Сигурен /сигурна съм съм, че ще се насладите на тази презентация“.

След тези съвети ви уверяваме, че ще говорите много по-добре пред публика. Дерзайте!