Две задължителни храни за всяка трапеза

хималайска сол

Киноа

Запознайте се с тази супер храна! Киноата е пълнозърнеста култура, с най-висока хранителна стойност. В Андите, Южна Америка, я отглеждат повече от 8000 години.

Киноата е източник на витамини, желязо, цинк , калий, калций и витамин Е. Богата е на незаменими аминокиселини, като лизин, както и на фосфор, и желязо. Съдържанието на протеини е равносилно на млечните продукти. Не съдържа глутен, което я прави лесно усвояема от храносмилателната система. Киноата подсилва бъбречната дейност, сърцето и черният дроб.

Киноата се вари най-бързо от всички зърнени култури – 15-20 минути. Понякога не е излишно да се накисне за всеки случай 5 минути, за да паднат т.нар. сапонини, ако са останали, както и прах или сламки. Ако не я киснете, е добре винаги да изплаквате киноата.

Не пропускайте: 6 супер храни за всяка жена

Като се свари, киноата наподобява кускус, но става леко прозрачна. Може да сварите по-голямо количество и да я съхранявате в затворен буркан, в хладилник.

В България може да откриете киноа в магазините и щандовете за био храни.

Киноата е подходяща за вегетариански ястия, салати, както и може да се комбинира с месо. Използва се за сладкиши и е подходяща за здравословна закуска, в комбинация с кисело мляко, канела и мед.

“Бялото злато” на Хималаите

Хималайската кристална сол е много по-добра от традиционната йодирана сол. Хималайската сол е на милиони години, чиста, недокосната от много токсини и замърсители, които се просмукват от други форми на сол . Известна в Хималаите като ” бяло злато “, съдържа същите 84 естествени минерали и елементи , намиращи се в човешкото тяло. Уникалната клетъчна структура на хималайската сол позволява да съхранява вибрационна енергия. Нейните минерали съществуват в колоидна форма, което означава, че те са достатъчно малки, за да се абсорбират лесно от нашите клетки.

Хималайска сол : Ползите за здравето

Ползите за здравето от използването на природна хималайска кристална сол са:

  • Регулира водните нива в организма.
  • Стабилизира рН баланса в клетките , включително и на мозъка.
  • Подобрява кръвната захар
  • Намалява общите признаци на стареене.
  • Енергизира клетъчната дейност.
  • Подобрява усвояванете на хранителните елементи в чревния тракт.
  • Подпомага сърдечно-съдовата дейност.
  • Подобрява дихателната функция.
  • Намалява проблеми със синусите.
  • Намалява крампите.
  • Увеличава здравината на костите.
  • Естествено насърчава здравословният сън.
  • Създава здраво либидо.
  • Подкрепя циркулацията на кръвта.
  • Щади функцията на бъбреците и здравето на жлъчния мехур.